Mersul Trenurilor 2024: Care este cea mai rapidă cursă la CFR

de: Iulia Kelt
11 12. 2023

CFR Călători a anunțat intrarea în vigoare a noului program de circulație feroviară, Mersul Trenurilor 2023-2024, începând cu data de 10 decembrie și valabil până pe 14 decembrie 2024.

Vezi și: ARF a lansat ”Ghișeul Unic”: cum te ajută dacă mergi cu CFR, dar și cu Transferoviar

Mersul Trenurilor 2024 – ce e nou

Cu 1.100 de trenuri zilnice, operatorul feroviar național propune modificări semnificative, inclusiv rute noi și restricții programate pentru lucrările de reabilitare și electrificare a Magistralei M 300 Cluj-Oradea-Episcopia Bihor-Frontieră Ungaria.

CFR Călători introduce 16 trenuri InterCity în cadrul Mersului Trenurilor 2023-2024. Acestea dispun de peste 40 de vagoane moderne cu dotări precum aer condiționat, prize pentru laptop/telefoane, internet wi-fi și pot atinge o viteză maximă de 200 km/h, deși rețeaua CFR Infrastructură este limitată la 160 km/h.

Trenurile InterCity vor deservi rute precum București-Cluj (Avram Iancu Expres), Brașov-Constanța (Tomis Expres), și București-Suceava/Iași (Ștefan cel Mare Expres).

De asemenea, noutatea în această perioadă este trenul Dunărea pe ruta București-Galați, cu un parcurs de aproximativ trei ore și 30 de minute.

CFR Călători planifică trenuri pe rute modificate pentru a gestiona și adapta traficul de călători. Acestea includ trenuri internaționale precum IR 75 „Claudiopolis” (Budapesta Keleti – Cluj Napoca), IR 74 „Claudiopolis” (Cluj Napoca – Budapesta Keleti), IR 346 „Dacia” (București Nord – Viena Hbf), IR 347 „Dacia” (Viena Hbf – București Nord), IR 366 „Harghita” (Brașov – Budapesta Keleti), IR 367 „Harghita” (Budapesta Keleti – Brașov), IR 406 „Corona” (Brașov – Budapesta Keleti), IR 407 „Corona” (Budapesta Keleti – Brașov), IR 686 „Someș” (Viena – Baia Mare), și IR 687 „Someș” (Baia Mare – Viena).

Vezi și: Probleme grave la CFR. Călătorii au fost dați jos din tren și urcați în autocare și microbuze

CFR încearcă să-și spele reputația pătată de ani de zile

CFR Călători își propune să ofere o experiență eficientă și modernă călătorilor, menținând totodată conexiunile esențiale între orașele principale din România și Europa, informează economedia.ro.

CFR Călători a anunțat extinderea legăturilor feroviare între București și orașele Oradea, Cluj Napoca și Satu Mare, inclusiv conexiuni către litoralul românesc, prin introducerea de trenuri și noi ramuri la trenurile IR 78, IR 79, IR 472, IR 1641 și IR 1642.

Astfel, prin prelungirea trenurilor și adăugarea de noi ramuri, orașele menționate vor beneficia de conexiuni feroviare îmbunătățite.

  • Trenul internațional IR 78 „Muntenia” București Nord – Budapesta Keleti va avea ramură trenul IR 1741 în relația Arad – Oradea.
  • Trenul internațional IR 79 „Muntenia” Budapesta Keleti – București Nord va avea ramură trenul IR 1744 în relația Oradea – Arad.
  • Trenurile sezoniere IR 1920 și IR 1922 vor circula pe relația Constanța – București Nord – Arad – Oradea și retur.
  • Trenurile IR 1641 și IR 1642 vor circula pe relația București Nord – Baia Mare – Satu Mare și retur, având ramuri trenurile IR 1643 și IR 1644 în relația Brașov – Sighișoara – Cluj Napoca și retur, ramuri R 4112 și R 4116 în relația Beclean pe Someș – Sighetu Marmației și retur, ramuri R 4008 și R 4007 în relația Sărățel – Bistrița Nord și retur.

Vezi și: Lista trenurilor anulate de CFR Călători. România, afectată din plin de vremea rea. Ce fac călătorii cu biletele cumpărate